Erasmus+


Erasmus+ 2021-2027

Mustamäe Riigigümnaasium võtab osa Erasmus+ programmi projektidest. Erasmus+ on Euroopa Liidu programm, mis rahastab haridus-, koolitus-, noorte ja spordivaldkonna projekte. Programmi eesmärk on toetada rahvusvahelist õppimist, arendada riikidevahelist koostööd ning ühendada erinevaid kultuure.

2021 – 2027 programmiperioodil pööratakse palju tähelepanu sotsiaalsele kaasatusele, rohe- ja digipöördele ning noorte osalemisele demokraatias.

Õpirändes osalejal on võimalus omandada uusi teadmisi ja oskusi, mis arendavad isiklikul, hariduslikul ja professionaalsel tasandil ning avardavad tulevikuvalikuid ning karjäärivõimalusi. Erasmus+ õpirännet saab kasutada oma kooli arengueesmärkide saavutamiseks, parandades nii õppe kvaliteeti.

Erasmus+ rahvusvahelised koostööprojektid võimaldavad jagada kasulikke töökogemusi ning lahendada haridusvaldkonna probleeme ja püstitatud ülesandeid.

Eesmärgid: 

  • Õpetamise ja õppimise Euroopa mõõtme tugevdamine.
  • Euroopa haridusruumi loomisele kaasa aitamine.
  • Õpetamise ja õppimise kvaliteedi parandamine.

Erasmus+ projekte rahastab Euroopa Liit.

Image
Erasmuse logo
Projektid

KA122-SCH Lühiajalised õpirändeprojektid üldhariduse valdkonnas: „Mustamäe Riigigümnaasium: Rahvusvahelise koostöö ja võtmepädevuste arendamine tuleviku kooli arengukava toetamiseks“

Projekti referents: 2025-1-EE01-KA122-SCH-000327164

Projekti periood: 1.06.2025 – 30.11.2026

Projektis osalejad: kooli õpetajad ja töötajad 

Projekti eesmärgid:

Projekti eesmärk on arendada loodus- ja reaalainete lõimitud õpet, täiustada mentorlussüsteemi, parendada õpetajate ja õpilaste digioskusi ning edendada rahvusvahelist koostööd. Soovime tugevdada oma kooli kui tulevikuhariduse keskust ning pakkuda mitmekesist ja kvaliteetset õpikogemust, toetades õpilaste eneseteadlikkust ja enesejuhtimist. Selleks, et need oskused efektiivselt õpilasteni viia, peavad esmalt kooli õpetajad ja teised töötajad ennast antud teemadel edasi koolitama.

Projekti rahastab Euroopa Liit. 

KA122-SCH – Short-term projects for mobility of learners and staff in school education: „Mustamäe State Upper Secondary School: Developing international cooperation and key competencies to support the future school development plan“

Project Reference: 2025-1-EE01-KA122-SCH-000327164

Project period: 1.06.2025 – 30.11.2026

Project participants: school teachers and staff

Project objectives: 

The project aims to develop an integrated approach to teaching STEM, improve the mentoring system, enhance digital competencies for both teachers and students, and promote international collaboration. We seek to strengthen our school as a center for future-oriented education, offering diverse learning experiences that help students become self-aware and selfdirected learners. To achieve this, further training for teachers and staff is essential.

Project is funded by the European Union.

Tegevused
Ootamatu leid – Sloveenia, Ljubljana ja Erasmus+

Oktoobris 2025 käisid MURGist kaks keeleõpetajat (Ekaterina Batrakova – võõrkeelte juhtõpetaja ja Viktoria Pung – prantsuskeele õpetaja) ja muusikaõpetaja (Sirje Vasmann-Perend – kultuuriainete juhtõpetaja, muusik) Ljubljanas, St. Stanislavi Instituudis Erasmus+ projekti raames töövarjuks.

St. Stanislavi Institutsiooni valisid keeleõpetajad seetõttu, et sealne keeleõpe on oma valikutelt sarnane Mustamäe Riigigümnaasiumile, aga lisaks õpivad õpilased ka klassikalisi keeli nagu ladina keel ja kreeka keel. Nädalane kohalviibimine oli mõeldud keeleõpetajatel keeletundide jälgimiseks – meetodid, tase, vahendid, parimad praktikad koostöös õppekavaga jms. Oli väga meeldiv tõdeda, et keeleõppe puhul külastatakse ühiselt riiki, kus õpitavat keelt kõneletakse. Keelereisid on iga-aastased. Erasmus+ programmi üks ideedest on ka kontaktide loomine ja ka sellel korral arutati õpilasvahetuse võimaluste üle keeleõppe eesmärgil.

Muusikaõpetaja valis antud asutuse sealsete kooride väga kõrge taseme järgi ja eesmärgiks oli lisaks ainetundide jälgimisele külastada koolikooride proove ning jälgida sealset tööd, samuti luua kontakte. Antud kool on oma õppekvaliteedilt Sloveenia üks parimatest koolidest ja muuhulgas minnakse sinna õppima just tugeva kooritraditsiooni tõttu (kuigi kool on klassikaline gümnaasium ja lähtub Sloveenia riiklikust õppekavast). Arutati selle üle, kuidas paremini toetada nt muusikaliselt andekaid õpilasi või kuidas lõimida õppetöösse kunstidega tegelemist ja STEM- aineid. Kooli gümnaasiumiosa õpilastest laulavad pea pooled koorides ja seda peetakse väga lugupeetavaks tegevuseks. Samuti on väga levinud muusikalise lisahariduse omandamine. Vasmann-Perend sai vaadelda kuue erineva koori proovi, tutvuda muusika- ja kultuuri õppekavaga, milles on selged erinevused, võrreldes meie õppekavaga ning külastada ka erinevaid ainetunde. Sellesse nädalasse jäi ka õpetajate kontsert, mida kõik kolm MURGi õpetajat külastasid. Kool ise on väga eripärane, sest koolis on oma kabel (sisuliselt korralik kontserdisaal suure oreliga), eraldi kontserdisaal, galerii ja palju lisaruume taolise töö tegemiseks.

Muuhulgas tutvuti kohaliku kultuuri ja vaatamisväärustega. 

Image
erasmus
Image
erasmus
Image
erasmus
Inglise keele õpetaja Riin osales Erasmus+ koolitusel “AI for CLIL: Lesson Plans, Resources and Assessment Tools” Itaalias

Meie õpetaja Riin Ahlberg oli Erasmus+ programmi raames 6.-11. oktoobril 2025 Firenzes, kus omandas Europass Teacher Academy koolitusel uusi oskusi suurte keelemudelite (Canva, Gemini) kasutamiseks keeletundide planeerimisel ja mitmekesistamisel.

Nädalase koolituse käigus tutvustati koolitusel osalejatele erinevaid suurte keelemudelite efektiivsema kasutamise võimalusi õppetöö planeerimisel. Kursuse raames pöörati suurt tähelepanu sellele, kuidas keelemudelite abil tunde õppijakeskseks luua ning millised tööriistad on õpetajale kõige kasulikumad. Kõike sai praktikas kohe järele proovida. Koolitus oli väga inspireeriv ja andis palju ideid keeleõppe mitmekesistamiseks.

Koolitusel osalevad õpetajad olid samuti huvitatud MURGist ning juba kevadel on oodata külalisi Madriidist kooli töövarjudeks, et arendada edaspidist koostööd ja ühiseid projekte välja töötada.

Samuti lõi laineid meie kooli õpilaste loodud šokolaad SMÄKK. See oli kõigi lemmik!

Image
erasmus
Image
erasmus
Keemiaõpetaja Hanna Mathiesen osales koolitusel "Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff" Tenerifel

Osalesin 5. - 11. oktoobril Erasmus+ programmi raames koolitusel "Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff". Koolitus toimus Hispaanias, Tenerifel, Puerto de la Cruzi linnakeses. Nädala aja jooksul sain arutleda hariduse tulevikusuundumuste üle, näiteks miks mitteformaalne õpe on muutumas olulisemaks kui formaalne õpe, ja praktiliselt läbi proovida, kuidas õpet mängustada ning IKT vahendite abil kaasavamaks muuta.

Mind kõnetas kõige rohkem õpetaja rolli mõtestamine - õpetaja on õppimise suunaja ning kõige olulisem ülesanne on küsida õpilastelt õigeid küsimusi. Läbi arutelude, analüüsimise ja tagasiside küsimise toimub sügavam ning tähenduslikum õpe.

Õppimine toimus ka väljaspool koolituse klassiruumi, mil sain kuulata teiste õpetajate kogemusi Poolast, Tšehhist ja Itaaliast. Kui tutvustasin MURGi elu ja olu teistele õpetajatele, tekkis kuulajatel ainult üks küsimus - kas meile tööle saab tulla? 

Lisaks põnevale koolitusele saime võimaluse tutvuda saare imelise looduse ja kultuuriga. Ühine sõit mööda serpentiine vulkaan Teide jalamile ja tagasi jääb mulle igaveseks meelde.

Minu jaoks oli see esimene kogemus Erasmus+ programmis osaleda ning täiesti üksi niivõrd pikka reisi ette võtta. Siiski sujus kõik väga ladusalt ja polnud üldse nii hirmus, kui arvasin. Olen nüüd kogemuse võrra rikkam ja kindlasti ootan juba järgmist projekti, milles osaleda.

Image
erasmus
Image
erasmus
Image
erasmus
Projektijuht Mari-Liisi Erasmus+ kogemus: samm edasi rahvusvahelise koolikoostöö suunas

30. septembrist kuni 3. oktoobrini 2025 oli mul võimalus osaleda Erasmus+ töövarjutamisprogrammis Hispaanias, Vélez-Málagas asuvas koolis IES Juan de la Cierva. See kogemus pakkus mulle väärtuslikku võimalust õppida, kogeda teistsugust koolikultuuri ja arendada rahvusvahelisi koostöösuhteid.

Töövarjutamise käigus kohtusin nii õpetajate kui ka Erasmus+ programmi koordinaatoriga, kellega arutasime erinevaid teemasid – alates õppetöö korraldusest ja kehalise kasvatuse metoodikast kuni õpilaste toetamise võimaluste, digimeedia kasutamise ning rahvusvahelise koostööni. Külastasin ka mitmeid kooli osakondi, et mõista paremini kooli töökorraldust, väärtusi ja õpetamise põhimõtteid.

Otsene suhtlus Hispaania kolleegidega õpetas märkama ja mõistma erinevaid tööviise, suhtlemisstiile ja väärtushinnanguid. Tutvusin digivahendite ja õppemeetoditega, mida Hispaania õpetajad igapäevaselt kasutavad. Hispaania kolleegid tutvustasid oma tervise ja vaimse tervise edendamise süsteemi, kus kehaline kasvatus on integreeritud igapäevasesse koolielu – näiteks korraldatakse mitu korda nädalas aktiivseid vahetunde, kus õpilastele pakutakse mängimiseks erinevaid pallimänge. 

Üheks oluliseks tulemuseks oli minu jaoks ka rahvusvahelise koostöö laienemine ja selles osas oli nädal Hispaanias väga viljakas. Koos IES Juan de la Cierva õpetajatega jõudsime ühise ideeni luua uus Erasmus+ koostööprojekt.

See Erasmus+ kogemus andis mulle palju inspiratsiooni ja kinnitas, et rahvusvaheline koostöö pakub hindamatuid võimalusi nii projektijuhi kui ka kooli arenguks. Uued kontaktid, kogemused ja ideed aitavad meil muuta õppetöö veelgi mitmekesisemaks ning toetada meie õpilaste terviklikku arengut. kolleegide pühendumus ja positiivne ellusuhtumine jätsid mulle sügava mulje ning ma ootan juba põnevusega meie ühist koostööd.

Image
Erasmus
Image
Erasmus
Image
Erasmus
Image
Erasmus
Erasmus+ külalised Austriast ja Saksamaalt

22.–25. septembril 2025 võõrustas Mustamäe Riigigümnaasium Erasmus+ programmi raames kolleege Saksamaalt ja Austriast – külalised tulid Gymnasium Stolzenaust ja Viini gümnaasiumist GRG12 Rosasgasse.

Külalised said ülevaate meie kooli õppetegevusest, osalesid tundides ning tutvusid Tallinna ja Eesti kultuuriga. Programmi raames külastati ka TalTechi, kus tutvuti ülikooli võimaluste ja teadustööga. Erilist tähelepanu pälvisid digitaalse õppe praktikad, mida tutvustasid kooli haridustehnoloog Emma-Loore Sinitamm ja IT-juht Aivar Metsaveer.

Töövarjupäevadel osaleti mitmete erinevate ainete tundides – inglise keelest ja matemaatikast kuni keemia, bioloogia ja geograafiani. See andis kolleegidele hea ülevaate meie õpetamisviisidest ja ainekavade ülesehitusest. Samuti toimusid vestlused õpetajatega ning kogemuste vahetamine tänapäevaste õpimeetodite ja hariduse digilahenduste teemal.

Lisaks arutati ka tuleviku koostööprojekte ning tekkis hulgaliselt uusi ideid edasiseks partnerluseks. Kohtumine lõi tugeva aluse edasiseks koostööks ning andis nii külalistele kui ka meie kooli õpetajatele väärtusliku võimaluse õppida üksteiselt ja jagada inspireerivaid kogemusi.

Image
Erasmuse külastus
Image
Erasmus külastus
Image
Erasmus külastus
Erasmus+ projekti raames toimus MURGis rahvusvaheline koolitus “The Role of AI in Fostering Critical Thinking and Implementing the STEAM Approach in Education”

18. septembril 2025 toimus Mustamäe Riigigümnaasiumis Erasmus+ projekti raames rahvusvaheline koolitus “The Role of AI in Fostering Critical Thinking and Implementing the STEAM Approach in Education”. Koolitust viis läbi professor Annalisa Canarini, kes töötab Liceo Statale Rinaldo Corso koolis Correggios (Itaalia). Ta on kogenud ja pühendunud matemaatikaõpetaja, kellel on 34-aastane töökogemus gümnaasiumiastmes. Alates 2018. aastast töötab ta ka Modena ja Reggio Emilia Ülikoolis õpetajakoolitajana, keskendudes STEM- ja valdkondadevahelisele õppele ning viimastel aastatel juhendab ta STEM-aineõpetajate väljaõpet. Koolitus toimus inglise keeles.

Koolituse eesmärk oli arendada kriitilise mõtlemise oskusi STEAM-lähenemise kaudu, mõtestada tehisintellekti (AI) rolli õppetöös, uurida ja arutada Euroopa Liidu AI-määrust, kujundada õppimist ja koostööd toetavaid õpikeskkondi ning edendada Euroopa kaheksa võtmepädevuse arendamist.

Päevakava hõlmas mitmeid loenguid ja arutelusid. Prof. Annalisa Canarini esines ettekandega “A New Educational Challenge: AI and Critical Thinking Skills” ning pärast seda osalesid õpetajad prof. Caterina Ferri veebiloengul “Ethics and Critical Thinking with AI”. Koolitus jätkus Canarini loenguga STEAM-lähenemisest ning praktiliste töötubadega, kus osalejad töötasid välja tunniplaane ja AI-põhiseid ideid tundides kasutamiseks.

Koolitusest võtsid osa Mustamäe Riigigümnaasiumi õpetajad, samuti olid kutsutud õpetajad teistest riigigümnaasiumidest ja lähipiirkonna koolidest. See aitas laiendada Erasmus+ projekti mõju ning tugevdada koostööd erinevate koolide vahel.

Lisaks toimus järgneval päeval teemaarendus kooli juhtkonna ja eksperdi vahel, kus keskenduti kooli arengu ja strateegiliste suundade sidumisele koolitusel käsitletud teemadega.

Koolitus toimus Erasmus+ programmi toel. Projekti rahastab Euroopa Liit.

Image
Erasmus koolitus
Image
erasmus koolitus
Image
erasmus koolitus
Inglise keele õpetaja Jekaterina osales Erasmus+ koolitusel “Classroom Management: Skills and Techniques for Modern Educators” Horvaatias

Augusti lõpus vahetasin oma tavapärase klassiruumi päikeselise Spliti vastu Horvaatias, selleks et osaleda 24.-30. august 2025 Erasmus+ koolitusel “Classroom Management: Skills and Techniques for Modern Educators”.

Nädal möödus tõsiste teemade ja lõbusate tegevuste vaheldumisel. Rääkisime, kuidas kehtestada klassireegleid, mis tegelikult ka töötavad, ning kuidas arendada oskusi, mida 21. sajandi maailmas päriselt vaja läheb – loovust, kriitilist mõtlemist, koostööd ja eneseväljendusjulgust (seda viimast ka õpetajatel).

Praktilistes töötubades läks asi veel põnevamaks: mängisime aardejahimänge linnas, tegime stop-motion animatsiooni, katsetasime draamamänge ja mõtlesime välja projekte, mis panevad õpilased päriselt kaasa mõtlema. Lühidalt öeldes õppisime, kuidas muuta tunnid selliseks, et õpilased ei tunneks end iga kord klassi tulles nagu “ajamasinasse sattunud”.

Digivahendite töötoad pakkusid palju häid ideid, kuidas kasutada tehnoloogiat nii, et see muudaks tunnid loomingulisemaks ja õpilaste jaoks kaasahaaravamaks. Rõhk oli praktilistel lahendustel: kuidas valmistada materjale kiiremini, hinnata tõhusamalt ja tuua tundi juurde vaheldust. Väikeste nippide abil saab nii õpetaja kui ka õpilane tundidest rohkem kasu – ja seda mõnusalt looval moel.

Koolitusgrupp oli väike, mis oli omamoodi luksus: rohkem tähelepanu koolitajatelt ja tugevam meeskonnatunne. Samas tähendas see ka seda, et keegi ei saanud “tagumisse pinki kaduda” – kui oli aeg esineda, siis polnud kuhugi peitu pugeda.

Ja muidugi kultuur! Split pakkus oma vana-Rooma tänavaid, Diocletianuse paleed ja UNESCO maailmapärandi objekte. Nii et lisaks klassiruumitarkusele sai kaasa ka annuse ajalugu, arhitektuuri ja muidugi… päikest (palju päikest ).

Kokkuvõttes: tulin tagasi kotitäie uute ideede, energiaga ja suure sooviga oma tunde veelgi loomingulisemaks muuta. Kui tunnid varsti sisaldavad aardejahte, draamastseene või isegi väikseid filmiprojekte, siis teadke – see pole kriis, vaid lihtsalt Spliti päike ja Erasmus+ vaim.

Image
Erasmus - Gusseva 2
Image
Erasmus - Gusseva
Image
Erasmus - Gusseva 1