Valikkursused algavad G1 astmes 2. perioodist ning valik tehakse novembris (2. perioodiks) ja märtsis (3. perioodiks).
Haritud publikuks olemise kunst. Mõtestame lahti tänapäevast ja klassikalist muusika lavateost ja õpime konstruktiivselt peegeldama oma kultuurisündmuse kogemust. Kuulame ja vaatame koos juhendajaga eri žanrites muusikalisi sündmuseid ning rakendame eri ainetes varasemalt omandatud teadmisi materjali kirjeldamisel. Kogu kuuldeline ja vaadeldav materjal esitatakse digitaalsel kujul. Kontsertide külastamine on soovituslik. Milline on Sinu roll publikuna kultuurisündmusel? Millel baseerub kultuurisündmuselt saadud emotsioon? Mida eeldame esinejatelt ja mida nemad meilt? Muusika kui meelelahutus, rituaal, teraapia, manifest. Helilooja eesmärgid ja taotlused luues oma teost. Erinevad teose esitamise võimalused - teose esitaja kui helilooja ideede vahendaja publikule. Interpretatsiooniline vabadus versus välja kujunenud reeglid. Mis seisus on tänapäeva klassikaline muusika ning “quo vadis”.
Maailma Terviseorganisatsioon (WHO) kirjeldab vaimset tervist kui heaoluseisundit, milles inimene realiseerib oma võimeid, tuleb toime igapäevaelu pingetega, suudab töötada tootlikult ja tulemusrikkalt ning saab anda oma panuse ühiskonna heaks. Seega on vaimne tervis midagi enamat, kui psüühikahäire või psüühilise puude puudumine – see on inimese tervise oluline ja lahutamatu osa ning aluseks nii tema enda kui ka kogukonna heaoluks ja tõhusaks toimimiseks.
85-aastase Harvardi uuringu kohaselt elavad tugevate suhetega inimesed kauem ning on ka õnnelikumad ja tervemad. Pikim õnneuuring, mis on kunagi läbi viidud, järeldab, et „vaimne fitness” on sama oluline kui füüsiline fitness.
Kursusel peaksid muuhulgas saama vastuse küsimustele:
- kuidas elust elusalt välja tulla
- kuidas tunda elust rahulolu
- millised on tervislikud eluviisivalikud ja lähisuhted
- kuidas elada paremini kui keskmine eestlane
- kuidas masendusest ja kurbusest saab rõõm ja rahulolu
Kursus on mõeldud õpilastele , et valmistuda kooli-, piirkondlikuks kui ka vabariiklikuks olümpiaadiks. Teemad on seotud 10. Ja 11.klassi laia matemaatika ainekavaga olulisemalt sügavuti, aga lisaks on ka kõrvalteemasid, arutlevaid ülesandeid, mitme teemaga kombineeritud ülesandeid.
Tahaksid teha koostööd erinevatest rahvustest noortega ja/või õppida midagi, mis sulle päriselt korda läheb? Oled kuulnud rahvusvahelistest projektidest? Selle kursuse raames saad koostöös rühmakaaslastega teada, mis loom see rahvusvaheline projekt tegelikult on ja arendad ka oma inglise keele oskuseid. Õpid tundma projektikirjutamise erinevaid tahke ning arendad endas koostöö- ja suhtlemisoskust ning ettevõtlikkuspädevust, mida tulevikus päris kindlasti tarvis läheb. Projektitöö annab sulle võimaluse olla uurija, avastaja, meeskonnaliige, eestvedaja ja otsustaja. Saad päriselt teha läbi projektikirjutamise protsessi ja osaleda rahastuse taotlemises. Juhul kui projektitaotlus on edukas, on sul võimalik saada hindamatu kogemus projekti läbiviimisel. NB! Kursus on ingliskeelne ja seda juhendab meie oma õpetaja Riin!
Kursus võtab fookusesse Eesti rahvuskultuuri ühe tugisamba, laulupidude traditsiooni, kujunemis- ja arenguloo. Kohe kursuse alguses teeme väljasõidu mõnda laulupeoga seotud "pühapaika". Kursuse jooksul saab õpilane ülevaate
laulupidude ajaloost ja nende tähtsusest Eesti kultuuriloos. Mõtestame lahti laulupidude tähenduse ja analüüsime selle kaudu ka erinevaid ajaloolisi ja ühiskondlikke protsesse. Vaatame, kuidas on laulupeod läbi aegade muutunud
ning milline on olnud lauldav repertuaar. Keskendume ka mitmele märgilisele muusikateosele, mis on ühel või teisel põhjusel saanud laulupidude sümboliteks. Piilume pisut ka laulupeo telgitagustesse ehk vaatame, kuidas käib ühe laulupeo ettevalmistamine. Kursuse lõpuks oskab õpilane hinnata meie rahvuskultuuri ühe olulisema traditsiooni tähtsust ja mõista selle rolli muutuvas Eesti ühiskonnas.
Kursuste sisuks on: erinevates stiilides ja žanrites lugude õppimine, noodiõpetuse teadmiste praktiline kasutamine, mille käigus areneb noodilugemisoskus, esinemisoskuse ja teatraalsuse mõistmine esinemiskunsti viljelemisel ning ka rahvakultuuri jätkusuutlik areng. Koostööd tehakse nii harjutamisel oma pillirühma, partneri, koori ja solistide vahel, mis õpetab end tajuma kollektiivi osana ja seeläbi väärtustama koostööd.
Kursuste sisuks on: erinevates stiilides ja žanrites lugude õppimine, tutvutakse nii traditsioonilise koorimuusikaga kui ka popmuusika seadetega, noodiõpetuse teadmiste praktiline kasutamine, mille käigus areneb noodilugemisoskus, teadmised häälekoolist ja hääle tervishoiust, esinemisoskuse ja teatraalsuse mõistmine esinemiskunsti viljelemisel ning ka rahvakultuuri jätkusuutlik areng. Koostööd tehakse nii harjutamisel oma häälerühma, partneri, kogu koori, kui ka instrumentaalgrupi vahel, mis õpetab end tajuma kollektiivi osana ja seeläbi väärtustama koostööd.
Kursuste raames toimub projektide kavandamine, koostamine ning läbiviimisel osalemine. Aktiivne osalemine kooli noortekooris või bändis terve õppeaasta vältel loetakse kaheks valikkursuseks.
Kursuste sisuks on: erinevates stiilides ja žanrites lugude õppimine, noodiõpetuse teadmiste praktiline kasutamine, mille käigus areneb noodilugemisoskus, teadmised häälekoolist ja hääle tervishoiust, esinemisoskuse ja teatraalsuse mõistmine esinemiskunsti viljelemisel ning ka rahvakultuuri jätkusuutlik areng. Koostööd tehakse nii harjutamisel oma häälerühma, partneri, koori ja bändi vahel, mis õpetab end tajuma kollektiivi osana ja seeläbi väärtustama koostööd.
Rahvatantsuring on mõeldud tantsuhuvilisele õpilasele, kes soovib end praktiliste treeningtundide ja esinemiste abil tantsuliselt väljendada ning tutvuda selle käigus lähemalt eesti rahvatantsu pärimustantsu ja ka lavatantsu repertuaariga. Esineda saab rahvatantsurühm erinevatel kooli sündmustel ja ka väljaspool kooli ning lisaks soovikorral osaleda konkursitel ja võimalusel ka üleriigilistel tantsupidudel. Rahvatantsuringis aktiivne osalemine terve õppeaasta vältel loetakse kaheks valikkursuseks.
Kursuse raames räägitakse erinevatest tehnoloogiatest, mida kasutatakse erinevates energeetika sektorites – transport, soojus, elekter. Selgitatakse seoseid erinevate energeetika sektorite vahel ning arutletakse jätkusuutliku energeetika teemadel. Kursuse loenguteemasid toetavad praktilised arvutused, seminarid ja ülesanded. Lisaks viiakse kursuse käigus läbi praktiline töötuba.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab teadmised ja oskused juuste ja peanaha hooldusest ning soengute ja punutiste tegemisest ka töövahenditest (juuste soenguks ettevalmistamine, eritehnikas punutised, lisajuuste kasutamine, lainete tegemine, töövahendite valdamine jne).
Kursusel käsitletakse improviseerimist ja uute lahenduste loomist improteatri võtteid omandades. Asudes publiku ees improviseerima piiravad meid rida erinevaid õpitud pettekujutlusi iseendast ning oma piiratusest, mis tihti saavadki tõkkeks oma tegelike võimete ja annete rakendamisel. Improteatri kursus treenib tähelepanu juhtimist, avab tüüpilisemate pidurduseni viivate mõttestampide näilikkust ning pakub turvalist keskkonda enese proovile panekuks artistina igale osalejale. Improkursusel kasutatakse õppemetoodikana erinevaid teatrikoolide näitlejaõppes ja koolide draamaõppeks kasutusel olevaid treeningmänge, mis muudab kursusel osalemise toredaks ja turvaliseks. Näitlemisõpe pole meie kursuse puhul aga niivõrd suunatud eelnimetatud elukutse ettevalmistuseks. Improtreening on tõhus aitamaks iga õppijat oma mõtlemise, mälu, motivatsiooni, emotsioonide ja käitumise märkamiseks ning juhtimiseks. Seda võimekust vajatakse kõigil aladel, eriti seal kus suhtlemise ja teiste inimestega tegemist.
Kursusel õpetatakse sõidukite, nende töö- ja lisaseadmete ehituse ja arengutrendide seoseid ühiskonna, materjalide ja tehnoloogia arenguga tutvustatakse mootorsõidukitehniku töövahendeid ja
seadmeid, nende töö- ja valikupõhimõtteid erinevate tööülesannete täitmiseks. Õpilane õpetatakse kasutama tööks vajaliku teabe leidmiseks digivahendeid ja erinevaid, sh elektroonilisi eesti ja võõrkeelseid teabeallikaid.
Kursuse käigus tutvutakse baasteadmistega eraisiku rahaasjade korraldusest ning investeerimise põhitõdedega. Peale kursuse läbimist oskab õpilane koostada ülevaate oma tuludest ja kuludest. Teab, et oma rahaasjade oskuslik planeerimine annab rohkem valikuvõimalusi ja vabadust. Tunneb erinevaid varaklasse, millesse on võimalik investeerida ning oskab hinnata nende riske.
Albert Einstein on öelnud, et sa ei saa millestki aru enne, kui pole seda oma vanaemale ära seletanud. Sellel kursusel keskendume teemadele kuidas lihtsalt, selgelt, mõjusalt esitada oma sõnumeid. Tutvume, kuidas luua käed külge MATIK (matemaatika-tehnika-teadus-inseneeria-kunst) teemalisi meeskonna ülesandeid ning teadusteatri stseene. Antud kursuse eesmärgiks on anda teadmisi ja oskuseid, mille abil viia läbi huvitegevuse tunde näiteks Kolme Põrsakese teadusringe, korraldada MATIK-valdkonna töötube või esineda teadusteatri etendustel. Kursusele on oodatud kõik, kes soovivad arendada enda esinemis-, suhtlemis- ja juhtimisoskuseid. Siinsed teadmised tulevad kasuks kõigile, ka neile, kes esialgu püünele pääseda ei soovi.
Kursuse raames jäetakse tahaplaanile toidpüramiidi ja taldrikureegli teooria ja keskendutakse toitumise teemadele, mis tänapäeva noore jaoks olulised on. Arutletakse ja antakse ülevaade sotsiaalmeedias ringlevate toitumishäkkide, meedias levivate kõlavate toitumissteemaliste pealkirjade tagamaadest, murtakse müüte,räägitakse toitumissuundadest ja nendega seotud uskumustest ning kõige selle võimalikust mõjust tervisele.
Teoreetilistele teadmistele ja kaasaegsele lähenemisele lisaks saavad osalejad praktilisi näpunäiteid ning oskusi, kuidas kiires elutempos oma tervist (ja ka vaimu) toitumisega toetada ning tasakaalus hoida.
Õppejõud Victoria Palusaar on õppinud õeks ning toitumisnõustajaks ja toitumisterapeudiks. Tema missiooniks ja südameasjaks on laste ja noorte toitumise parendamisega seonduv. V. Palusaar on kaasatud Eesti toitumis- ja liikumissoovituste uuendamise töörühma ja kuulub Eesti Toitumisnõustajate Ühendusse ning Eesti Toitumisteraapia Assotsiatsiooni, olles viimases ühtlasi juhatuse liige ning ase-esimees.
Kursusel keskendutakse riigi karistuspoliitika põhieesmärkide tutvustamisele ja lahtiseletamisele, antakse ülevaade Eesti vanglateenistusest ja tema toimimisest ning rollist turvalisema ühiskonna kujundamisel. Võrreldakse erinevate riikide statistilisi karistuspoliitilisi näitajaid ja vangistuse täideviimise mudeleid ning arutletakse erinevate mudelite poolt ja vastuargumentide üle. Kursuse raames külastatakse Eesti vanglaid ning demonstreeritakse õpilastele seeläbi Eesti vanglateenistust ning vangistuse täideviimise mudeli toimimist reaalses elus.
Teenusedisaini ja disainmõtlemise kursusel omandad arusaamise teenusedisainist, disainimeetoditest ja disainmõtlemisest, õpid märkama erinevaid toote- ja teenuse lahendusi enda ümber, leidma parandamist ja arendamist vajavaid kohti ja võimalusi. Õpid grupitöö käigus persoonade ja kasutajateekonna loomist, harjutad koostööd teistega, genereerid vastavalt teemale/valdkonnale/probleemile ideid ja lood oma väljatöötatud tootele või teenusele prototüübi, mida testid grupitöö raames vähemalt 5 sihtrühma esindajaga. Teed prototüübi testimisest ja kogutud tagasisidest lähtuvalt järeldusi edasisteks muudatusteks ja täiendusteks.
Õppejõud Helena Veidenbaum on vabakutselise produtsent üritusturundusfirmas Kolm Õuna ja külalisõppejõud Eesti Kunstiakadeemias disainimeetodite õppeaines.
Kursus tutvustab õppijatele erinevaid Adobe Creative Suite'i programme, nagu Photoshop, Illustrator ja InDesign, mis on olulised tööriistad visuaalse meedia loomiseks. Õpilased õpivad kasutama neid programme, et luua professionaalseid kujundusi, plakateid, logosid ja muid visuaalseid projekte. Kursus annab praktilisi oskusi digitaalsete meediaprojektide arendamiseks ning pakub loomingulisi lahendusi igapäevaseks disainitööks. Tunnid toimuvad kooli arvutiklassis, kus on olemas kõik vajalikud Adobe programmide litsentsid.
Kursuse eesmärk on arendada õpilases analüüsivõimet, täiustada tema kultuuriga seotud hoiakuid, oskusi ja teadmisi. Lisaks kultuuri- ja väärtuspädevusele arendab kursusel osalemine ka sotsiaalset ja kodanikupädevust ehk oskusi austada erinevate keskkondade reegleid ja ühiskondlikku mitmekesisust, inimõigusi, religioonide ja rahvuste omapära; teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel. Kursusel osalenu arendab enda ettevõtlikkuspädevust – suutlikkust oma ideid ja plaane ellu viia, julgust võtta vastutust ning näidata oma algatusvõimet, samuti eneseesitlus- ja veenmisoskust. Kursus on praktiline ja vajalik õpilasele, kes soovib gümnaasiumi jooksul vahetusaastale minna.
Valikaines antakse ülevaade liikuvuse toimimise ja -korralduse alustest. Tänapäevases kontekstis on liikuvus kui teema omandanud varasemast oluliselt suurema kaalu ja tähtsuse, eriti kui silmas pidada rohepöörde olemust, aga ka tervisega seonduvad probleemid (vajalik nihe säästlike liikumisviiside kasvu suunas). Kursuse eesmärgiks on anda kuulajatele teoreetiline ülevaade kui ka praktiline kogemus ja baasteadmised sellest, kuidas on liikuvuse areng siiani toimunud, aga eelkõige sellest millised on lähituleviku väljakutsed.
Kursuse käigus viivad õpilased läbi ka iseseisva uuringu, alustades uuringu kavandamisest, andmekorjest, selle töötlemisest kuni järelduste ja ettepanekuteni. seega on üheks kursuse eesmärgiks ka baasteadmiste edastamine teadusuuringu meetoditest ja ülesehitusest.
Antud aine läbiviimise üheks eesmärgiks on ka tekitada gümnaasiumiõpilastes huvi liikuvuskorralduse kui Tallinna Tehnikaülikooli ühe uurimisvaldkonna vastu ja selle tulemusena tekitada suurem huvi liikuvusega seonduvate erialade suhtes nii ülikooli bakalaureuse kui ka magistriõppe tasemel. Selle tulemusena peab suurenema huvi ja sisseastujate arv teemaga seotud õppekavadele ja erialadele.
Kursuse eesmärk on noorte teadlikkuse suurendamine küberkaitse valdkonnas, pakkuda neile laialdasi teadmisi küberruumis toimuvast ja aidata kaasa nende tulevasel erialavalikul. Kursuse raames saavad õpilased ülevaate küberruumis toimuvast, seal eksisteerivatest võimalustest ja ohtudest, küberturvalisusest, küberhügieenist, krüptovahenditest ja sellest, kuidas kõige eelnevaga oma igapäevaelus paremini toime tulla. Võimalusel külastatakse küberkaitsega seotud näitusi, institutsioone või võistlusi. Lisaks teooriale saab õpilane praktilised oskused oma nutiseadme ja koduse IT-võrgu ning laiatarbeseadmete turvalisuse tagamiseks.
Inimkond on sisenenud järjest kiirenevasse infoühiskonda, kus inimeste edukaks toimetulekuks tuleb üha enam aru saada, kuidas igalt poolt pealetungiva infoküllusega hakkama saada. Kõikvõimalik teave ründab meid meedia vahendusel pidevalt ja paljudest allikatest korraga. Selles nonstop infokülluses on kerge kaotada igasugunegi pidepunkt maailma tegeliku toimimise tõestest reeglitest ja reaalsetest tõsiasjadest. Oleme jõudnud täiesti uuele arenguastmele, kus üheks inimese kõige olulisemaks oskuseks on justnimelt kriitiline orienteerumine meediamaastikul. See aga pole võimalik, kui puudub arusaam meedia toimimise tööriistadest, põhimõtetest ja avalikest ning ka varjatud eesmärkidest. Ilma nende teadmisteta manipuleerib meedia inimesi mõnuga, kasuahnelt, põhjalikult ja tihti ka isiksust äärmiselt laastavalt, pannes neile pähe mõtteid, mida nad muidu ei mõtleks ja hoiakuid, mida neil tegelikult ei oleks. Ei ole liialdus öelda, et arusaam meedia toimimisest on uutes oludes hädavajalik lausa igale inimesele. Eriti noortele, kelle elu möödub järjest intensiivsemalt virtuaalkeskkondades, mis on kunstlikult üles ehitatud ja mida on kerge manipuleerida kõikvõimalikul moel.
On äärmiselt kummaline, et ajal, mil areenile on ilmunud juba isegi AI tehnoloogiad, pole meediaõpetus senini leidnud teed ametlikesse õppekavadesse. Kui üldse on mõni uus oskus, mis mõjutab oluliselt tänaste õpilaste elu ja tulevikku, siis on see oskus meediast aru saada. Nn meediapädevus on tegelikult uus kirjaoskus, milleta on arenenud ühiskonnas võimatu toime tulla.
Meediaõpetuse valikkursuse (edaspidi MVK) on suunatud gümnaasiumiastmele. MVK eesmärgiks on anda õpilastele (lõbusas ja hoogsas) populaarteaduslikus vormis alus-arusaam meedia tekkest ja toimimise põhimõtetest ning selle avalikest ja varjatud eesmärkidest.
Õpilane saab baasteadmised fotograafia põhitõdedest ning oskuse neid praktilises pildistamises kasutada. Samuti oskused oma kaamera ja tema võimaluste kasutamiseks.
NB! Antud mooduli valimise eelduseks on muusikaliste eelteadmiste kontroll Sirje Vasmann-Perendi poolt!
Kursus annab esmaseid teadmisi ja praktilisi kogemusi kuidas oma muusikalisest ideest vormistada elektrooniline muusikateos, kasutades selleks salvestus- ja helitöötlusprogrammi Ableton Live.
NB! See valikkursus on mõeldud AINULT politsei ja piirivalve mooduli läbijatele! Tegu on kahepäevase "Politsei ja piirivalve õppelaagriga", kus käsitletakse teemasid: riviõpe, füüsiline ettevalmistus, relvaõpe, kriminaalpolitsei töövaldkond, korrakaitsepolitsei töövaldkond, iseseisva ülesandena oma elukoha seisundi hindamine võimaliku kuritegeliku ründe vähendamiseks.
Kursusel õpitakse määratlema mootorsõiduki erinevaid komponente ja ehitust. Õppetöö toimub Tallinna Tööstushariduskeskuses. Õpilasel on vajalikud isiklikud töökaitsevahendid (turvakingad ja töötunked), kuna kursus on praktiline ja selle käigus töötatakse reaalse masinaga.
Õpilane saab kursusel ülevaate spordipsühholoogia olemusest ja selle võimalikest mõjudest sportlaste ja muude sooritusvaldkondade esindajate soorituse toetamisel. Kursus sobib hästi tipptasemel spordiga tegelejatele aga ka psühholoogiast huvitatutele.
Kursus annab õppijatele võimaluse tutvuda kaasaegsete tootmistehnoloogiatega, nagu 3D-printimine ja laserlõikus. Kursuse käigus tutvutakse ka tarkvaraprogrammidega, mis võimaldavad luua ja valmistada mudeleid nii 3D-printeri kui ka laserlõikuspinkide jaoks. Õpilased saavad praktilisi kogemusi nende tehnoloogiate kasutamisel, viies oma projektid ideest lõpplahenduseni. Tunnid toimuvad kooli Luna klassis, kus on kõik vajalikud seadmed ja töövahendid.
Kursusel käsitletakse kodanikukaitse teemasid, kus õpilased omandavad teadmised, oskused ja hoiakud käitumiseks olukordades, kus on vajalik anda esmaabi igapäevaelus ning kriisi- või sõja ajal. Õppetunnid viiakse läbi kontaktõppena teoreetilistes ja praktilistes tundides ning väliõppusel, kus harjutatakse erinevate õnnetusjuhtumite ja lahinguolukorras käitumist ja esmaabi andmist situatsioonipõhiste harjutustena.
Õppeteema „Esmaabi“ viiakse läbi vastavalt sotsiaalministri määrusele „Mootorsõidukijuhi esmaabikoolituse ja teadmiste kontrolli ning õppevahendite ja –kava nõuded“. Õppeteema täies mahus läbimisel väljastatakse õpilasele tunnistus.
Kursus toimub 0,5 ainemahus G1 astme juuni valikainete nädalal ja 0,5 mahus G2 juuni valikainete nädalal. Kursuse käigus saavad pühendunud reaalteadustehuvilised õppida järgmisi teemasid TalTechi lektorite juhendamisel:
Matemaatika pilditöötluses (5 tundi) - pilditöötlus funktsioonidega, filtrid konvolutsioonidega, suurendamine ja vähendamine valimridadega, Fourier koosinusteisenduse kasutamine pakkimisel.
Teist järku jooned ja pinnad, vektorid, vektorkorrutis ja segakorrutis ja selle rakendused (5 tundi).
Kursusel õpime vaatlema ja mõistma ühiskondikke protsesse muusika kaudu, keskendudes tänapäevastele põletavatele probleemidele nagu vaimne tervis, kliimakatastroofid, võrdne kohtlemine jne. Igal aastal valitakse nende hulgast üks fookusteema, millega konkreetne kursus tegeleb. Kursus annab nii teoreetilise kui ka praktilise kogemuse, kuidas muusikat teadlikumalt kuulata ning muusikaelus osaledes meile olulisi ühiskonnaelu probleeme käsitleda ja lahendada. Erinevate õppejõudude, töövarjutuse, ühiskülastuste ja praktilise tiimitöö abil saavad osalejad kogeda, kuidas erinevad protsessid ja rollid muusikakultuuris panustavad sellesse, et muusika mõjutaks positiivselt põletavaid sotsiaalseid probleeme. Kursus toob näited, kuidas muusika on seotud näiteks inimõiguste, füüsika, turunduse või rohepöördega ning ampluaa hõlmab klassikalisest muusikast elektron- ja filmimuusikani.
Meie seas on üks vajakajäämistest oskamatus inimesi lugeda ja prognoosida, mida nad ette võtavad. Mitte sellepärast, et oleksime kõik kontrollimatud plahvatusohtlikud tüübid, valetajad või tohutult muutliku loomuga. Hoopis seetõttu, et enamik meist varjab seda osa oma elust, mida ta näidata ei taha - eriti siis, kui kaalul on midagi olulist nagu armastus, raha, karjäär või reputatsioon. Isegi tublid inimesed tunnevad vajadust asju varjata, sest keegi pole täiuslik ja me kõik oleme haavatavad. Hätta sattudes rikub suur protsent inimesi reegleid ja valetab: selleks, et midagi saada, või hirmust millegi ees. Aga isegi heas seisundis inimesed varjavad vahel tõde või lasevad siit-sealt üle nurga, et elus veel veidi edasi jõuda. Miljonid inimesed hoiavad oma plaane salajas ja varjavad täistõde hoopis tumedamatel põhjustel – näiteks ahnusest, manipuleerimiseks, võimu ja kontrolli saavutamiseks, petmise eesmärgil. Selles valikaine kursuses õpetatakse kuidas inimeste üle paremini otsustada. Tuleb selgeks õppida kuidas inimesed olulistes olukordades käituvad ja miks. Kui te seda teate, võite end tulevaste ohtude suhtes turvaliselt tunda. Inimesi analüüsides saate palju teada nende iseloomu, kalduvuste, harjumuste, soovide, hirmude, kiindumuste, tugevuste, nõrkuste ja oskuste kohta, aga kõige selle eesmärk on leida ainuke alaliselt otsitav omadus: usaldusväärsus. See omadus mis kaotab salatsemise, valgustab tõde ja on positiivsete suhete loomisel vältimatu. (Viidatud allikas: Robin Dreeke, Cameron Stauth, 2021. „Kuidas lugeda inimesi“)
Kursus õpetab suhtlemisoskusi lähisuhetes: eneseväljendus, kuulamine, usalduse ja turvalisuse loomine, konfliktidega hakkamasaamine. Kursus baseerub Imago suhteteoorial, mis on loodud USA-s Harville Hendrix’i PhD poolt. Imago teoorias on integreeritud erinevad psühholoogilised, käitumuslikud, filosoofilised, sotsiaalsed ja vaimsed lähenemised. Eesmärk on aidata lähisuhetes liikuda uute arusaamade, oskuste ja parema mõistmiseni, mis loob soodsa võimaluse elutervete ja usalduslike suhete loomiseks. Tunnis põimime teooria praktiliste harjutuste ja näidetega. Õpime, kuidas turvaliselt väljendada oma mõtteid, vajadusi ja emotsioone. Samuti õpime, kuidas kuulata tõelise kohalolu ja huviga. Kursuse raames räägime ka inimeseks kasvamise teekonnast, närvisüsteemist, emotsioonidest ja mõtetest ning käitumuslikest mustritest, mis nendega kaasnevad.
Kursuse eesmärk on, et õpilasel areneksid loovus ning arvutikasutamise oskus, peenmotoorika ning võime läheneda igale ülesandele isiklikult ja mõelda iseseisvalt lahendusi, samas ka võimet teha vajadusel rühmatööd. Tähelepanu pööratakse vabavaraliste tarkvaralahenduste kasutamisele. Etteantud ülesannete täitmine nõuab õpilaselt kursuse jooksul omandatud oskuste rakendamist ja kombineerimist. Tööd peavad olema läbimõeldud, viimistletud ja põhjalikud. Tähelepanu tuleb pöörata detailidele.
Suulise tekstiloome kursus keskendub suulise eneseväljenduse, eesmärgistatud kuulamise ja argumenteeritud esinemise ning tagasiside arendamisele. Kursuse lõpul tunneb õpilane tüüpilisi suhtlusolukordi, kõne liike, avalikule esinemisele esitatavaid nõudeid; argumenteerib veenvalt ja oskab kaitsta oma seisukohti; moodustab ja esitab teemakohaseid küsimusi; koostab ning esitab eri liiki kõnesid (olmekõne, akadeemiline ja kohtukõne); teeb ettekande näitvahenditega; ja oskab jälgida tolerantselt ja kriitiliselt diskussiooni ning anda tagasisidet.
Üks esimesi õigussuhteid, mida noored iseseisvalt või pere kaasabil kavandavad on seotud taskuraha teenimisega, esimese teenistusega. Sageli tehakse otsused õigustele-kohustustel tähelepanu pööramata ja hinnang oma kohustuste ja õiguste teadmistele kahtlev. Kursuse eesmärk on tõhustada töömaastikule ja laiemalt iseseisvasse õigusellu siseneva noore õigusteadvust töösuhte valdkonnas. Käsitlemisele tulevad töölepingu ja VÕS-lepingute erinevused, töölepingu keskne sisu ja noore töötaja õigused ja kohustused töösuhtes ning tähtajalise töölepingu A ja O.
Koduleht on nii alustavale ettevõttele kui ka juba loodud ettevõttele väga oluline turunduskanal, mille abil oma teenuseid/tooteid tutvustada. Alustaval ettevõtjal pole vajadust keeruka kodulehe järele ning lihtsamate veebilehtede puhul ei olegi vaja teenust sisse osta. Kursuse läbinu loob kaasaegse veebilehe WordPressi platvormil ning funktsionaalse veebilehe tasuta kujundusmallil; ehitab veebilehe Elementor plugina kasutamise; annab veebilehele funktsionaalsuse tasuta pluginatega; mõistab veebilehe turvalisuse ja varundamise vajalikkust.
Eesmärgiks on anda õpilastele praktilisi oskusi e-poe loomise valdkonnas, aidates neil mõista e-kaubanduse põhimõtteid ja praktilisi aspekte.
Arendada õpilaste loovust ja ettevõtlikkust, julgustades neid välja mõtlema ja realiseerima oma e-poe kontseptsiooni.
Eneseväljendusoskuse arendamine ja edendamine, eriti brändi loomise etappides.
See kursus toob tehisintellekti maailma gümnasistile lähemale ning aitab mõista AI platvormide võimalusi nii teksti kui piltide loomisel ja analüüsimisel, kui ka ohte. Õpi, kuidas kasutada tehisintellekti platvorme turvaliselt ja tõhusalt. Saavuta parem arusaam tehisintellekti eetilistest dilemmadest ning õpi tulemusi kriitiliselt hindama. Kursuse lõpuks lood tehisintellekti tööriistade abiga kindla funktsiooniga praktilise väljundi.
Kursus annab ülevaate planeedi ökosüsteemi seisundist ning tutvustab ringmajanduse põhimõtteid jätkusuutliku tuleviku tagamisel. Kursuse käigus käsitletakse ka ettevõtluse seisukohta jätkusuutlikkuse kontekstis, uurides, kuidas ettevõtted saavad oma tegevust kohandada, et vähendada negatiivset mõju keskkonnale ning edendada ringmajanduse põhimõtteid.
Kursuse käigus saavad osalejad teadmised ja oskusi logistika olemuse, ajaloo ja arengu, fukstioonide ja tarneahela toimimise kohta.
Õpetusega taotletakse, et õppija omandab baasteadmised logistika kui majandusvaldkonna olulisuse kohta.
Kursus on mõeldud õpilastele, kellele meeldib käsitööd teha ja kes on valmis aitama kaasa, et saaksime MURG rahvatantsurühma rahvarõivaste juurde hädavajalikud esemed: kursuse jooksul valmistatakse poiste rahvarõivaste juurde säärepaelad ja tüdrukute rahvarõivaste juurde pärjad. Kursus läbitakse suuremas osas iseseisva tööna, kontakttunnid toimuvad kursuse alguses ja edasi individuaalselt vajaduspõhiselt – seega saab kursusel osaleja ise valida aega ja kohta, kus ja millal käsitööd teha. Kontakttundides tutvustatakse rahvarõivakomplekti kuuluvaid esemeid ja töö tegemiseks vajalikke tehnikaid ning jagatakse materjalid. Osaleja saab valida, millist tööd ta tegema hakkab. Kursusel osalemine annab võimaluse omandada rahvusliku käsitöö oskusi ja anda oma panus kooli rahvarõivakomplektide valmimiseks.
NB! Materjalid esemete valmistamiseks saab kooli poolt ja kursuse jooksul valminud käsitööesemed jäävad kasutamiseks MURG rahvatantsurühmale.
NB! Kursus on suunatud MURG aktiivi liikmetele, õpilasfirmade loojatele ja Solise tegijatele!
Kas oled valmis avastama sotsiaalmeedia võlumaailma ja õppima, kuidas luua ja hallata edukat brändi? See kursus annab sulle põhjalikud teadmised ja praktilised oskused, et hallata Facebooki, Instagrami ja TikToki kontosid, arendada kaasahaaravat sisu ja luua tugevat digitaalset kohalolekut. Kursus sobib nii kooli brändi kui ka õpilasfirmade brändi arendamiseks.