
Mustamäe riigigümnaasiumi direktor Raino Liblik on pika haridusvaldkonna kogemusega koolijuht. Alljärgnevas loos avab Raino oma kogemust nii õpilase kui ka haridustöötajana ning põnevat teekonda värske riigigümnaasiumi juhiks.
„Mind viib edasi positiivne uudishimu ja tahe mõelda kaasa paljudel erinevatel põnevatel teemadel, leides viise, kuidas teha asju teistmoodi, otsides uudseid ning põnevaid lahendusi. Lapsepõlve sportimisharjumustest on jäänud külge arusaam, et oma asja tuleb teha järjepidevalt ja nii, et ise sellest rõõmu tuntakse. Ennast ei tohi unustada, sest suhe iseendaga peegeldub ümbritsevast välismaailmast vastu,” sõnab Mustamäe Riigigümnaasiumi direktor Raino Liblik.
Koolmeistritest vanematelt on ta saanud kaasa organiseerimisoskuse, sotsiaalsuse ning aktiivsuse ühiskondliku eluga tegelemiseks. Teisalt on ta alalhoidlik ja oskab jääda neutraalseks ka keerukamates olukordades. Raino lisab: „Üsna varakult sai selgeks, et õppimine ja kooliasjad peavad korras olema, sest see lisab ellu teatud stabiilsuse ning vundamendi, kuhu peale on hiljem hea kõike muud ehitada. Kõike ei saagi alati väga hästi teha, ka sellega peab leppima, olulisem on leida tasakaal, et kõik pesad oleksid kaetud.“
Kooliteed käies oli Rainol lisaks paljudele rõõmudele ka kogemusi ja muresid, mis panid märkama õpetajate ebaprofessionaalse käitumise valusaid tagajärgi. „Olen püüdnud kogu oma koolikarjääri jooksul teadlikult toetada erinevaid osapooli ning mõista, kuidas õpetajad õpilastega käituvad ja vastupidi. Mul on kehva käitumise osas nulltolerants,“ avab Raino mineviku kokkupuuteid autoriteeti kurjasti kasutanud isikutega. Tänu negatiivsele kogemusele on tema eesmärk õpilasi sarnastest kokkupuudetest säästa. Oma meeskonna juures hindabki ta enim vastastikust austust ning oskust erimeelsusi rahumeelselt lahendada, tunnistades samal ajal, et õpetajatel lasuvadki sageli kõrgendatud ootused.
Tubli spordipoisina pakkus Rainole peale keskkooli lõppu huvi spordiõpe. Teine variant oli toll ja maksundus. Algne plaan ei olnud küll õpetajaks saada, kuid elu tegi omad korrektuurid. Niisiis asus ta õppima Tartu Ülikooli liikumis- ja sporditeadust ning viis aastat hiljem, kooli lõpetades, tegi teadliku otsuse minna Tallinna. Iga tehtud otsusega on alati avanenud uued uksed, nii läks tookordki. Raino alustas õpetajatööd, andes väikelastele liikumistunde. Ise ütleb, et see oli meeletult hea kasvukoht. Olles alati huvi tundnud arenemise vastu, juhtus ühel hetkel nii, et Raino osales koolijuhtimise reservkursusel. Ta tõdeb, et enda igakülgne arendamine tuleb kasuks, mööndes, et koolis eriala õppimisel keskendutakse sageli konkreetsetele teadmistele. Et silmaringi avardada, võiksid inimesed olla rohkem avatud teadmiste omandamisele eri valdkondadest.
Rainol on lai kokkupuude erinevate haridustasemetega alates lasteaiast kutse- ning ülikoolideni. Ta on olnud õppejuht Tallinna Teeninduskoolis ning 12 aastat koolijuht Kuristiku Gümnaasiumis. Viimane on tema arvates väga hea mõõdupuu: „Olin seal nii kaua, kuniks tundsin, et mul ei ole sinna enam midagi suurt anda. Olen tegutsenud järjepidevalt ja teinud seda parimas usus ning see on teistelegi silma jäänud. Mustamäe Riigigümnaasiumi juhiks valituks osutumine oli samuti tähtis tunnustus,“ selgitab Raino, kes oli muuhulgas pikka aega Tallinna koolijuhtide ühenduse esimees. Ta usub, et ehk aitab see luua ka tugevamat mõistmist munitsipaalkooli juhtide ning riigigümnaasiumi juhtide vahel.
Praegune ülesanne on aukartust äratav: ehitada nullist uut kooli. Raino teab, et sellist võimalust elus mitu korda ei tule. „Koolipidaja seisukohast on oluline, et leiaksime toimiva praktika, mida saaks tulevikus edasi arendada. Uue koolina on muidugi lihtsam haridussüsteemi muudatusi luua, sest olemasolevaid koole dubleerida ei ole mõtet. Vaatan seda pigem nii, et rikastame eelkõige Tallinna aga kindlasti ka üleriigilist haridusvõrgustikku ja loome uusi võimalusi nii õpilastele kui ka õpetajatele. Läheneme uuenduslikult ning seome aineid omavahel selgemini, et õpilasi nende õppetöös paremini toetada. Ei saa unustada ka õpetajate ja erinevate koos töötavate inimeste väärtustamist, sest sellele peaks senisest kõvasti rohkem panustama.“
Uue kooli juhina peab Raino enda juures tähtsaks oskust kiirelt orienteeruda väga paljude erinevate teemade vahel, sest just nimelt seda ta iga päev tegema peabki. „Minu eesmärk on kaasata, innustada, vajadusel delegeerida, motiveerida, olla meeskonnaga teekonnal kaasas, aga ma ei saa kõike detailideni ise ära teha. Kõik elus kogetu on mulle õpetanud enda hoidmise olulisust, tunnetan teadlikult, kui vajan pausi. See tuumik, kes on täna minu ümber, koosneb ekspertidest, kes tahavad teha head kooli ning muutust luua,“ avab Raino enda mõtteid, lisades veel lõpetuseks, et hoolimata intensiivsusest on koolis tegelikult väga lahe. „Loodan, et suudame luua sellise kooli, kus tahavad õpetajad õpetada ning õpilased õppida.“
Kui ka sina tahad värsket Mustamäe riigigümnaasiumit kujundada, kandideeri murg.ee/tulemeile