G3 valikmoodulid


G3 valikmooduli valib õpilane eelneva õppeaasta lõpus. Valikmoodulid algavad G3 astmel 1. perioodil septembri 2. nädalal.

Iga moodul sisaldab 3 kursust.

G3 valikmoodulid

I Ärilogistika arengud
II Ettevõtluse alused
III Projektijuhtimine

Need kolm teemat on valitud TalTech ärikorralduse instituudi tugevuste seast. Ärilogistika selgitab nii tänast globaalsete tarnete toimumist ja kliendile viimase miili teostamist kui erinevaid trende ja arenguid (droonid, automatiseerimine, parem kättesaadavus läbi parema info). 

Mooduli kursuste ainekaardid

I Digitaalne jalajälg

II Küberkaitse

III Küberturbe talendi loovusprogramm

Komplektis on kolm kursust digitaalse turvalisuse maastikul: digitaalne jalajälg, küberkaitse ja küberturbe talendi loovusprogramm. Digitaalne jalajälg keskendub teadlikkuse tõstmisele isikliku digitaalse identiteedi ja jäetavate andmete mõistmise ning haldamise kohta internetis. Kübekaitse keskendub riiklikule õppekavas olevale küberkaitse kursuse eesmärkide täitmisele. Loovusprogrammis avaneb õpilastel grupitööna pakkuda välja ja viia läbi lahenduse piloot, kuidas viia läbi teavitustööd antud valdkonnas.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Programmeerimise põhikursus

II Objekt-orienteeritud programmeerimine

III Programmeerimise projekt

NB! Mooduli eeldusmooduliks on G1 astmes läbitud TalTech IT ja robootika moodul. Seda moodulit saavad valida vaid õpilased, kes on eeldusmooduli G1 astmes läbinud!

Mooduli jooksul korratakse üle Pythoni põhi keelekonstruktsioonid. Õpitakse objekt-orienteeritud programmeerimise põhiprintsiipe. Õpitakse mahukamate probleemide (ülesannete) lahendamist, iseseisvalt probleemidele lahendusi leidma ja kasutama versioonihaldussüsteemi Git. Tutvutakse projekthalduse töövahenditega (GitLab/GitHub).

Mooduli lõpus saavad õpilased luua ühe mahukama projekti, mille käigus kõike õpitut saab rakendada. Kursuste jooksul antakse õpilasele lahendada ülesanded, mille esitamisel saab automaatset tagasisidet ülesande jaoks koostatud automaattestidelt. See annab õpilasele võimaluse oma lahenduse korrektsust kontrollida suvalisel ajal. Teatud ülesanded tuleb õppejõule ette näidata, kus õppejõud annab tagasisidet ja juhtnööre edaspidiseks.

Moodul on jätkuks Programmeerimise jätkukursusele ning annab hea eelduse minna programmeerimist edasi õppima ülikooli. Kursuse lõpus korraldatakse eksam, mis on võrdväärne TalTechi programmeerimise algkursuse eksamiga. Kes selle eksami ära sooritab ning on oma tulemusega (hindega) rahul, saab TalTechis esimese semestri 6 ainepunkti väärilise aine (Programmeerimise algkursus) sellega sooritatud.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Ettevalmistus loodusainete olümpiaadideks

II Praktiline keemia ja bioloogia

III Praktiline ma-, mere- ja kliimateadus

Moodul annab eelkõige praktilisi teadmisi ja kogemusi õpilastele, kellel on sügav loodusteaduste huvi. Esimene kursus keskendub olümpiaadiettevalmisusele keemias ja bioloogias. Teisel kursusel saavad õpilased viia läbi praktikume meie laboris. Kolmanda kursuse pakub TalTech. Kursuse jooksul teevad õpilased lähemat tutvust meie planeedi geosfääri, hüdrosfääri ja atmosfääriga, õpivad tundma Maa kliima ja keskkonna kujunemist ning ressursse. Kuna ¾ Eestist on piiratud merega ning merel on oluline mõju meie kliimale, siis saavad õpilased ülevaate, kuidas meri kliimat mõjutab ja vastupidi ning kuidas on Läänemeri ja selle olukord ajas muutunud ning mis on selle põhjused. 

Teooriaosa täiendavad praktilised õppereisid, kus uuritakse Eesti kivimeid ja kivistisi; saadakse tuttavaks maapõueressursside kasutamisega; tehakse praktilisi töid uurimislaeval ja mereökoloogia laboris ning külastatakse ilmajaama (hüdro-meteoroloogiaobservatooriumi). Välipraktikateks on vajalik ilmaoludele vastav riietus ning veekindlad matkajalanõud. 

I Meretehnika ja vesinikutee

II Mereveonduse algkursus

III Meri, uudised ja elukeskkond

 

I Hariduspsühholoogia

II Õpetamismeetodid - kuidas õppimisest saab õpetamine

III  Meeskonna juhtimine: Mõjustamispsühholoogia: kuidas panna inimesed tegema seda, mida sa tahad, et nad teeksid

Valikmoodul “Maailmamuutjaks hariduse kaudu“ on mõeldud gümnasistidele, kes mõtlevad karjäärivalikutele haridusvaldkonnas, aga ka neile, kes veel ei tea, mida täpselt edasi õppima minna, kuid kellel on soov end proovile panna ja saada teadlikumaks enda oskustest ning sobivusest tööks laste ja noortega, et teha läbimõeldum otsus edasise õppimise osas. Samuti sobib kursus neile, kes tahaksid teada, kuidas olla tõhusam enda õppimise juhtija ja saada teadmisi ja oskusi, mis on olulised üldisemalt töös inimestega ning nende arengu toetamisel. Seega on kursuse sihtgrupiks nii õppijad, kes mõtlevad õpetajaametile kui karjäärivalikule, kui ka need, kes veel ei tea, mida edasi õppima minna ning need, keda kõnetab inimeste juhtimise aspekt õpetajatöös.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Hiina keel A0.1

II Hiina keel A0.2

III Hiina keel A1.1

Kolme kursuse jooksul saab õpilane algteadmised hiina keelest ja kultuurist. Mooduli eesmärk on omandada hiina keele oskus A1.1-tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Õpilased õpivad mooduli käigus ligi 400 sõna ja 200 hiina kirjamärki.

Mooduli kursuste ainekaart

I Pääste ja esmaabi üldkursus 

II Päästetööd 

II Pääste õppelaager 

Moodulis õpetatakse päästeasutuste ajalugu ja tegevuse eesmärke, selgitatakse Päästeameti struktuuri, teenuseid, põhiväärtuseid ning vabatahtliku päästja tegevust; tuleohutuse ja ennetustöö vajalikkust ühiskonnas. Õpilane õpib hindama keskkonna tule-, vee- ja koduohutust; arutlema päästealaga seotud hädaolukordade teemal ja siduma neid oma kodukoha riskidega. Moodulis õpetatakse kasutama kannatanule esmaabi andes reeglipäraseid võtteid; tutvustatakse päästetehnikat ja -varustust ning päästja kaitsevarustust ohutusnõuete järgi. Päästelaagri õpetusega taotletakse, et õpilane kinnistab ja täiendab laagris õppe käigus omandatud teoreetilisi teadmisi, süvendab praktilisi oskusi ning päästeteenistuja väärtuspõhiseid hoiakuid ja eetikapõhimõtteid.

Mooduli kursuste ainekaart

I Äriedendamine sotsiaalmeedias

II Loovkirjutamine

III Bränding ja mõjuisikute kasutamine turunduses

Mooduli I kursuse eesmärk on tutvustada õppijatele hetkel populaarseimate sotsiaalmeedia kanalite võimalusi äritegevuse edendamisel ning julgustama looma kaasahaaravaid sotsiaalmeedia postitusi. Kursusel tutvustatakse erinevaid sotsiaalmeedia platvorme, nende omadusi ja eeliseid ärilises kontekstis ning viiakse läbi praktilisi harjutusi, mis aitavad õppijatel omandada oskusi sotsiaalmeediakampaaniate planeerimisel ja elluviimisel. II kursuse eesmärk on õppijates äratada loovus ning julgustada neid loovust kasutama turundustekstide kirjutamisel. Kursusel tutvustatakse erinevaid kirjutamisstiile ja žanreid ning viiakse läbi erinevaid praktilisi harjutusi loovuse rakendamiseks. Kogu kursus on kavandatud nii, et see innustaks ja motiveeriks noori turundushuvilisi looma originaalseid ja kaasahaaravaid turundustekste, mis kõnetavad nende eakaaslasi ja potentsiaalseid kliente. III kursus annab osalejatele põhjaliku ülevaate brändingust ja mõjuisikute rollist turunduses ning õpetab praktilisi oskusi planeerimaks brändingu kampaaniat koostöös brändi väärtustele vastava mõjuisikuga Z generatsiooni sihtgrupile.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Drooniõpetus

II Multimeedia

III AI abil videote loomine

I Geomeetriliste kujundite joonestamine ja kompositsioon

II Ruumikujunduse põhireeglid ja värvilahendused

III Arvutiprogramm Arhicad

Moodul on suunatud neile, kes soovivad saada teadmisi ruumide planeerimisest, kujundamisest ning värskendamisest. Õpitakse joonistama ruumilisi objektide  tasapinnalisi kujutisi kasutades erinevaid tehnikaid, jooni, värve ja erialast arvutiprogrammi Arhicad.

Mooduli kursuste ainekaardid

NB! Mooduli valimise eelduseks on TTHK mooduli "Tehnoloogia alused" varasem läbimine G1 või G2 astmes! 

I Õhu füüsikalised omadused

II Pneumaatika alused

III Pneumoautomaatka

Pneumaatika moodul annab ülevaate mehhatroonika eriala kolmest teemast milleks on Õhu füüsikalised omadused, Pneumaatika alused, Pneumoautomaatka.

Mooduli eesmärk on tutvustada õppijaid tehniliste süsteemide funktsionaalsete võimalustega ja valmistada neid ette edasi õppimiseks tehnilistel erialadel kus nad saavad rakendada teadmisi mehhatroonikast ja pneumaatikas. Tuntud näited tänapäevasest tehnoloogiast on robotid ja mitmesugused automaatikaseadmed nii kodus kui ka ettevõtetes, kus on rakendatud tänapäevaseid IT- lahendusi.

Valikmooduli läbimisel saab õppija jätkata õpinguid G3 tasemel  valikmoodulis “Loogika kontrollerid”.

Mooduli kursuste ainekaardid

 

NB! Valikmooduli saab valida õppija kes on läbinud vähemalt ühe järgmistest valikmoodulitest: Tehnoloogia alused  ja Pneumaatika.

I Loogika alused

II Digitaaltehnika

III PLC (programmeeritav tööstuskontroller)

Tehnoloogia moodul annab ülevaate mehhatroonika eriala kolmest teemast milleks on Loogika alused, Digitaaltehnika

ja PLC (programmeeritav tööstuskontroller).

Mooduli eesmärk on tutvustada õppijaid tehniliste süsteemide funktsionaalsete võimalustega ja valmistada neid ette edasi õppimiseks tehnilistel erialadel kus nad saavad rakendada teadmisi mehhatroonikast. 

Tuntud näited tänapäevasest tehnoloogiast on robotid ja mitmesugused automaatikaseadmed nii kodus kui ka ettevõtetes, kus on rakendatud tänapäevaseid IT- lahendusi.

Mooduli ainekaart

I Juuksuri loomingulise töö alused  

II Soengu kujundamine ja jumestamine 

III Sissejuhatus juuste lõikamisse, lõikusjoonised ja massiivse vormi lõikamine

Valikmoodul annab ülevaate juuksuri erialast läbi kolme kursuse. Moodul algab sissejuhatava osaga juuksuri  loomingulise töö alustesse, seejärel saadakse teadmisi soengu kujundamisest ja jumestuse põhitõdedest ning viimasena põgus ülevaade juuste lõikamisest ja lõikusjooniste tegemisest. 

NB! Mooduli läbimiseks on vaja soetada isiklikud töövahendid, maksumuses ~ 170-200 eurot. 

 

Mooduli ainekaart

I Kaunistamise võtted

II Tekstiilide parandamine

III Tekstiilide kaunistamine

Praktiline moodul on suunatud neile, kes soovivad saada teadmisi rõivaste ümber disainimisest ja kaunistamisest. Eesmärk on arendada oma fantaasiat ja loovat mõtlemist. Õpitakse jätkusuutlikku maailmavaadet koos oma panusega sellesse.

Mooduli ainekaart

I Folkloor ja rahvalooming

II Rahvakombed ja -tavad; rahvakalender

III Rahvakulutuur – rahvariided, rahvusköök

Rahvakultuuri valikmoodul sobib Sulle, kui soovid rohkem teada meie kodumaaga seotud traditsioonidest ja kommetest. Õppeaasta jooksul tutvume lisaks tavadele ja kombestikule ka rahvalaulu, -tantsu ja -muusikaga, kuulame asjatundjaid ning proovime ka ise järgi. Oma kodumaa kommete ja kultuuri tundmine tuleb kindlasti kasuks igas eluvaldkonnas, sest see aitab paremini mõista ka teisi kultuure, erinevaid olukordi ja inimesi.

Mooduli kursuste ainekaart

I Mina märkan noori - noorsootöö põhialused

II Mina kaitsen noori - esmaabi kursus

III Mina võimestan noori - noorsootöö praktika

Moodul toimub neljapäeviti 8.30-11.00

Moodul on mõeldud õpilasele, kes näeb oma tulevikku noortega seoses. Mooduli läbinu oskab toetada ja võimestada noori ning on saanud esimesed kogemused noorsootöös. Õpingud on individuaalsed,  lähtuvad õppija huvist ning on praktilised. Õppetöös kasutame palju aktiivõppe meetoteid ning arutleme.  Kas sa teadsid, et noorsootöötajad tegutsevad noortekeskustes, noorte infospetsialistidena, laagrites, huvitegevuses, koolis, noorte osaluse toetajatena, noorteühendustes, tänaval, koolitajana ning  korraldavad noortesündmusi ja projekte? Seega võimalusi on miljoneid. Tule ja seo oma tulevik noortega! 

Mooduli ainekaart

I Praktiline helitehnika

II Praktiline videotehnika 

III Praktiline valgustehnika

NB! Moodulit saavad G2 astmes läbid õppijad, kes ei ole seda G1 astmes veel läbinud ja moodlit valides tuleb eelnevalt vestelda valdkonnajuhi Sirje Vasmann-Perendi või IT-juhi Aivar Metsaveeruga.

Praktilise helitehnika kursuse lõpetanu omandab helimaailma algteadmised, tunneb erinevaid mikrofonide tüüpe, teeb vahet analoog-ning digitaalsel konsoolil ja oskab neid algtasemel seadistada. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele, ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd video-ja valgustehnikuga. Kursus algab sissejuhatava teooriatunniga ning kogu järgnev toimub praktilises õppes. 

Praktiline videotehnika kursus tutvustab tehnika valiku printsiipe, videotehnika käsitlust ja enamlevinud formaate – ühe ja mitme kaamera töö, intervjuud, kontserdid jms. Kursuse käigus õpitakse kadreerimist ja live-režii tööd. Samuti planeerimist, salvestamist ja montaaži. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd heli-ja valgustehnikuga. 

Praktilise valgustehnika kursusel tutvutakse valgustehnika algteadmistega (sh seadistus), erinevate valgustite tüüpidega, analoog- ja digitaalse valguspuldiga. Tutvutakse ka valguse nõuetega erinevate ürituste raames – kaamerate valgusvajadus, kunstiline valgus jms. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd video-ja helitehnikuga. 

Mooduli kursuste ainekaardid

I Mis on infoühiskond?

II Mina kui tark tarbija ja looja infoühiskonnas

III Mina kui infoühiskonna saadik

See valikmoodul on mõeldud Sulle, kui soovid paremini mõista, kuidas info ja erinevad digitaalsed rakendused mõjutavad meie igapäevaelu ning suuremaid ühiskondlikke protsesse. Mooduli käigus saad paremini aru erinevatest infoühiskonna valdkondadest ning kui eriti hästi läheb, siis peale mooduli läbimist on sul ka uusi ideid oma tulevikuplaanide osas. Lisaks saad võimaluse ennast proovile panna infoühiskonna saadikuna, minnes algklassilastele rääkima ohtudest internetis.

Mooduli esimesel kursusel „Mis on infoühiskond?“ saad ülevaate, mis on infoühiskond . Saad vastused järgmistele küsimustele: Kuidas tänapäevane infoühiskond tekkis? Millised tehnoloogiad on mõjutanud infoühiskonna arengut? Kuhu ühiskond edasi liigub?

Teine kursus „Mina kui tark tarbija ja looja infoühiskonnas“ tuleb väga praktiline ja õpid kasutama erinevaid tööriistu , mis aitavad infoühiskonnas paremini hakkama saada. Väga süvitsi ühegi asjaga minna ei jõua, kuid õnneks on inforuum häid materjale täis – oluline on teada, mida otsida soovid ning täpselt selle teadmise siit kursuselt Sa saad .

Kolmandal kursusel „Mina kui infoühiskonna saadik“ paned end proovile infoühiskonna saadikuna ehk viid läbi kolm turvalise interneti külalistundi algklassides . Kursuse esimeses pooles õpid, kuidas sellist tundi läbi viia , ning kursuse teises pooles toimuvad reaalsed külalistunnid.

Mooduli kursuste ainekaardid

Moodul koosneb kolmest valikkursusest, mida õpetavad oma ala eksperdid eri valdkondadest. Esimene kursus keskendub eesmärgile õpetada ja toetada noorte suhtlemisoskusi lähisuhetes: eneseväljendus, kuulamine, usalduse ja turvalisuse loomine, konfliktidega hakkamasaamine. Teine kursus keskendub seksuaalsusele, mis on inimkogemuse loomulik ja lahutamatu osa. Ehkki inimesed kogevad, mõtestavad, tunnetavad ja väljendavad seksuaalsust erinevalt, mõjutavad seksuaalne ja sooline identiteet ning seksuaalsed kogemused meid kõiki.Kursusel käsitletakse ja uuritakse seksuaalsuse erinevaid tahke nii üksikisiku kui ühiskonna perspektiivist.   Kolmas kursus käsitleb eelkõige inimese vaimset tervist, mis on inimese tervise oluline ja lahutamatu osa ning aluseks nii tema enda kui ka kogukonna heaoluks ja tõhusaks toimimiseks. 

Mooduli ainekaart